چرا هدف و هدف گذاری در زندگی تا این حد مهم است؟
آموزش هدف گذاری - راز موفقیت


شاید به صراحت بتوان گفت که مهمترین تفاوت بین انسان ها و سایر مخلوقات خداوند همین یک عامل است: داشتن هدف .بقول استاد الهی قمشه ای شما هیچ بزغاله ای را نمی توانید پیدا کنید که آرزو داشته باشد که به دانشگاه هاروارد برود و برای رفتن به آنجا برای خودش هدفگذاری کرده باشد.

فقط و فقط این خصلت مربوط به انسان ها می باشد.شاید به همین دلیل بوده است که شاعربزرگ ایرانی اینچنین سورده است که : رسد آدمی بجایی که بجز خدای نبیند بنگر که تا چه حد است مقام آدمیت رسیدن انسان به هر جایی اتفاق نمی افتد مگر با هدف و هدفگذاری نمودن در زندگی خود.

به هر حال انسان اگر بخواهد اثبات نماید که می تواند شایسته لقب اشرف مخلوقات بودن باشد باید یکجورایی ثابت کند که من تفاوت هایی با سایر مخلوقات مثل درختان و حیوانات دارم.و این اتفاق نیز رخ نمی دهد مگر آنکه ابتدا آن چیزهایی را که می خواهد بین خودش و سایر حیوانات به عنوان تفاوت ایجاد نماید ابتدا بنشیند آنها را برای خودش بعنوان هدف مکتوب نماید و پس از هدفگذاری برای هدف خود برنامه ریزی کند و ان هدف را محقق نماید.

پس اهمیت هدف را می توان تا این حد دانست که تفاوت اصلی بین انسان بودن و نبودن در همین یک کلمه است یعنی هدف. پا گذاشتن در مسیر هدفگذاری باعث می شود که شما آرام آرام احساس تفاوت با سایر مخلوقات خداوند بنمائید زیرا هدف از جنس اختیارات است و اختیار نیز تنها تفاوت بین انسان و حیوانات و گیاهان است.در واقع اگر انسانی در زندگی خود هیچ هدفی نداشته باشد و تمام عمر خود را با روزمرئگی طی نماید خیلی فرق آنچنانی با یک درخت نمی کند.

زیرا یک درخت هم تنفس می کند.تولید مثل می کند.غذا می خورد.آب می خورد.و بعد از چند سالی هم خشک می شود و از بین می رود.تازه طول عمرش از طول عمر یک انسان هم خیلی بیشتر است.بنابراین اگر ملاک زندگی ما انسان ها بخواهد همین مولفه هایی که ذکر کردیم باشد یک درخت زندگی خیلی پر بارتری دارد تا یک انسان زیرا یک درخت مثل انسان دیگر گناه نمی کند.

 

مردم آزاری نمیکند.تهمت نمی زند.ناسپاسی نمی کند.کفران نعمت نمی کند.و خیلی از کارهایی که انسان ها مرتکب می شوند ولی یک درخت از آنها مبری می باشد. بنابراین آنچیزی که می تواند باعث تمایز و امتیاز ویژه یک انسان نسبت به سایر مخلوقات باشد همین قدرت تصمیم گیری و هدفگذاری و اختیاری که در راستای خلق زندگی خودش دارد ، می باشد.

آسمان بار امانت نتوانست کشید قرعه فال به نام من دیوانه زدند. چرا زندگی عده ای اینقدر رویایی است و زندگی عده زیادی تا این حد اسفناک می باشد؟ یکی از بزرگترین غفلت هایی که معمولا انسان ها مرتکب دارند این است که نمی دانند که هر انسانی زندگی اش را خودش خلق می نماید.هر انسانی کیفیت زندگی اش را خودش خواسته یا ناخواشته در طول زندگی اش در حال طراحی و ساخت می باشد.

شاید بعضی ها این حرف ها را نوعی شعار یا نوعی نگرش مثبت اندیشی صرف بدون هیچگونه زمینه علی بدانند .اما آنچه در ادامه مجموع کتاب های مهندسی موفقیت و مشاوره و سمینارها و دوره های مرتبط در همین زمینه وجود دارد حاکی از نه تنها علمی بودن همه مطالب بلکه کاربردی بودن محض آنها در مسیر زندگی انسان های بزرگی بوده است که امروز نامشان در تاریخ جادان شده است. هر انسانی نان قلبش را می خورد (ضرب المثل ایرانی) اکثر انسانها نمی دانند خودشان خالق سرنوشت خود هستند. آنها نمی دانند که جنس هر چیز از انرژی است.

آنها نمی دانند که ما هر لحظه ساطع کننده انرژی خود در قالبهای ( کلام، افکار، رفتار، باور و احساس) هستیم. آنها نمی دانند که ما هر چیزی که امروز جسمیت دارد و در جهان بعد اول ما قابل لمس و دیدن و شنیدن است. زمانی در بعد پنجم، ششم، هفتم و ... بوده است، یعنی زمانی مقدار انرژی یش کمتر از مقدار انرژی لازم جهت جسمیت یافتن در این جهان بعد اول است یعنی در حالت فکر بوده با مقدار انرژی ... یا در حالت کلام بوده است با مقدار انرژی ... یا در حالت رفتار بوده است با مقدار انرژی ... روش هدفگذاری موسسه آریال چه تفاوتی با بقیه دارد ؟

شاید هدف و هدفگذاری آنقدری که برای موفقیت دارای اهمیت می باشد هیچ دوره یا همایش یا سمینار دیگری نداشته باشد .ولی آنچه از خود هدفگذاری مهمتر است روش صحیح درست هدفگذاری کردن و انجام درست مراحل هدفگذاری و تقدم و تاخر هایی است که باید قبل و بعد از هدفگذاری رعایت شود .به عنوان یک مثال برای نشان دادن درجه اهمست تقدم و تاخر می توان از مثال نماز و وضو گرفتن استفاده نمود.آیا اگر کسی اول بیاید و نمازش را بخواند بعد از آن برود و بهترین طهارت و وضو را بگیرد بنظر شما آیا برای او چیزی حساب می شود .

حتی اگر با حضور قلب نمازش را خوانده باشد و بهترین توجهات را هم در حین خواندن نماز به خدای خود کرده باشد. مسلم است که پاسخ این پرسش خیر است.هدفگذاری هم به همین شکل است .شاید کسی به بهترین شکل هدفگذاری خودش را در زندگی اش انجام داده باشد ولی اگر تقدم و تاخر های هدفگذاری را رعایت نکرده باشد دقیقا چیزی عایدش نمی شود .

شاید بپرسید که تقدم و تاخر های هدفگذاری دیگر چه صیغه ای است ؟ ما تا کنون این را نشنیده بودیم .اگر کمی صبر کنید و حوصله داشته باشید .سیستم موسسه آریال را که تا کنون هزازان نفر به کمک آن توانسته اند به اهداف و رویاهای خود دست پیدا کنند را برای شما تشریح خواهیم نمود.

روش اجرای موفقیت تضمینی با تکنیک HVP-T گام اول رسالت شخصی: ( تقدم هدفگذاری ) 1 ) یک شخص قبل از آنکه دست به هر کاری بزند، هزینه ای بکند، اقدامی انجامدهد اولین کاری که باید به دنبال آن برود تعیین " رسالت شخصی" است.

یعنی همان چیزی که خداوند به خاطرش شما را آفریده است. همان چیزی که خداوند به خاطرش شما را به این جهان هستی فرستاده است. همان چیزی که خداوند بعد از خلقتتان به خود گفت : و تبارک الله احسن الخالقین همان چیزی که خداوند به خاطرش هم فرشتگانش را وادار به سجده کردن در برابر شما کرد همان چیزی که بخاطرش وقتی شیطان مقرب ترین فرشته درگاه خداوند وقتی از سجده کردن به شما سر باز زد خداوند به همان دلیل او را برای همیشه از درگاه خود اخراج کرد همان چیزی که خداوند بارها گفته است : انا لله و انا الیه راجعون (همه شما از جنس من هستید و دوباره به سمت خودم خواهید آمد)

آیا سمت خداوند جهنم، آتش، عذاب و ... است؟!!! همه اینها تعیین کندده یک جمله است که خداوند به دلیل آنکه شما را اشرف مخلوقات خود قرارداده است تعیین و شناسایی آنرا به عهده خود انسان یعنی شما قرارداده است.

گام دوم پس از آنکه یک انسان رسالت شخصیش را شناسایی کردو متوجه شد که خداوند اورا برای چه کاری و برای چه رسالتی به این جهان هستی فرستاده است.

تعیین کردن یک هدف غایی برای متجلی کردن رسالت شخصی خود است. هدفگذاری: وقتی کسی بخواهد هدفی دور و دراز در زندگی خود محقق سازد باید ذهن او این موضوع را بپذیرد. البته ذهن مر چیزی را که به او نزدیکتر است بیشتر باور دارد.

بنابراین برای آنکه ذهن انسان بتواند هدف را باور داشته باشد سپس به واسطه باور داشتن انگیزه لازم جهت حرکت را داشته باشد باید هدف غایی تبدیل به سه تا هدف شود: 1- هدف بلند مدت 2- هدف میان مدت 3- هدف کوتاه مدت

سئوال: چرا هدفهای نهایی هر انسان را به سه دسته فوق تقسیم بندی می کنیم؟

به دلیل آنکه هدفهای کوتاه مدت به ذهن نزدیکتر هستند.( اسفاده از اهرم رنج و لذت ) به همین دلیل باورش بهتر انجام میشود.

به دلیل باور داشتن انگیزه لازم جهت حرکت پیدا میشود. به دلیل انگیزه لازم داشتن شخص می تواند قدم اول را بردارد. برداشتن قدم اول همانا و فعال شدن دو قانون زیر نیز همانا: - فعال شدن قانون گردو شکستم - Starter تبدیل انرژی با جهان هستی - ایجاد فضای تعهد در شخص - غلبه بر ترسهای واهی - غلبه بر اینرسی اولیه مسیر   نکته: وقتی به سراغ هدف و روش هدفگذاری می رویم باید چشمهایمان را باز کنیم و متوجه باشیم که هر گردی گردو نیست. هر چیزی هدف نیست.

هدف دارای مشخصات خاص خودش است. برای آنکه بتوانیم که هدف را از غیر هدف تشخیص دهیم باید یک شابلون داشته باشم. شابلونی که خیلی راحت بتواند هدف را برای ما شناسایی کند. در مقاله بعدی تاخر های هدفگذاری را برای شما دوستان عزیز توضیح خواهیم داد : ( با ما همراه باشید )

منبع : آریال