درباره دوره تضمینی کوچینگ فردی | بیزینس کوچینگ در موسسه موفقیت آریال

این دوره کوچینگ فردی یا بیزینس کوچینگ آموزشی در موسسه آریال در دو حالت انجام می شود . شاید سئوالی که برای شما پیش آمده باشد این باشد که چرا در دو حالت دوره کوچینگ فردی انجام می شود . و اساسا هر کدام از این حالت ها چه خصوصیاتی دارند و چه امکاناتی دارد. در پاسخ به این سئوال باید گفت که همانطور که همه شما دانشجویان می دانید هر هدفی برای آنکه در زندگی انسان محقق شود نیاز به یکسری امکانات و شرایط خاص خود دارد .بعضی از اهداف محقق شدنشان خیلی نیاز به زمان زیادی ندارد .

به این مثال برای درک بهتر دوره کوچینگ فردی خوب توجه کنید:

به عنوان مثال شخصی که می خواهد در زندگی خود سرعت مطالعه خود را بالا ببرد و به اصطلاح تندخوان شود این شخص با کمی تمریناتی که در دوره آموزشی تند خوانی به او آموزش داده می شود می تواند بعد از گذشت یکی دو هفته آثار افزایش سرعت مطالعه خود یا همان تند خوانی اش را ببیند. بعضی از موارد هست که با گذراندن حتی یک دوره آموزشی هم این هدف او محقق می شود و دیگر نیاز آنچنانی به ثبت نام دوره کوچینگ فردی یا دریافت مشاوره های آنچنانی هم ندارد.به عبارت دیگر تحقق این هدف تک مولفه ای می باشد .

تفاوت مهم از این مثال با دوره کوچینگ فردی !

تکمیل شدن موفقیت در این هدف افزایش سرعت مطالعه فقط به خود شخص بستگی دارد نه هیچ کس و هیچ چیز دیگر تنها مولفه موفقیت و محقق شدن این هدف اراده و پشتکار خود شخص می باشد. اگر بر اساس تمرین ها و تکنیک هایی که استاد به او آموزش می دهد جلو برود صد در صد به هدف خود دست پیدا خواهد کرد . اما بعضی از اهدف هستند که به اهداف دو یا چند مولفه ای شهرت دارند . شاید ذهن شما به این سمت سوق بیابد که چند مولفه ای دیگر چه معناست ؟ در پاسخ به این سئوال : اهدافی که محقق شدن آنها صرفا فقط و فقط به اراده خود شخص بستگی ندارد . بلکه مولفه های دیگری نیز باید رعایت شوند تا آن آرزو و آن رویا در زندگی شخص محقق گردد به این اهدف چند مولفه ای گفته می شود .

مثال دیگر از دوره کوچینگ فردی موسسه آریال :

به عنوان مثال اشخاص زیادی هستند که در دوره های آموزشی کوچینگ فردی موسسه آریال ثبت نام نموده و هدف آنها این است که تبدیل به یک سخنران حرفه ای  شوند . حال به عنوان یک نمونه عینی مولفه های درگیر در این هدف را با همدیگر بررسی می نمایم . مولفه های نرم افزاری : آن دسته از مولفه هایی هستند که صرفا در خود شخص هستند و فقط و فقط تصمیم و اراده خود شخص در آن درگیر می باشد . مثلا اینکه من تصمیم بگیرم که تندخوان شوم یا اعتماد به نفس ام را افزایش دهم . این تصمیمات بستگی به خود شخص دارد و دیگر نیاز به هیچ مجوزی از هیچ ارگانی یا گرفتن هیچگونه تاییدیه ای از هیچ نهاد یا وزارتخانه یا موسسه ای ندارد.

مولفه های سخت افزاری دوره کوچینگ فردی که بسیار مهم هستند :


آن دسته از مولفه هایی هستند که صرفا در خود شخص ندارد و فقط و فقط تصمیم و اراده خود شخص در آن درگیر نمی باشد .بلکه نظرات ارگان های دولتی یا نهادها یا موسسات دیگر نیز در این تصمیم یا این هدف موثر می باشند. مثلا گرفتن مجوز کار برای برگزاری یک همایش یا سخنرانی صرفا فقط به این شرط که من دارای مهارت سخنرانی می باشم امکانپذیر نمی باشد . بلکه علاوه بر داشتن مهارت سخنرانی باید دارای مجوز رسمی از یکی از ارگان ها یا نهادهای معتبر باشم که معمولا در این مورد باید از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز های لازم را دریافت نمود . این فرآیند نیز دارای یک پروسه خاص می باشد که برای دانشجویانی که بخصوص تجربه اولشان می باشد نیاز به مشاوره و راهنمایی دارد .

اهمیت وجود مربی کوچینگ در این مثال :

همچنین به غیر موارد مطروحه فوق نیاز به مشاوره جهت برگزاری صحیح یک سخنرانی از صفر تا صد می باشد . زیرا چه بسیار بوده اند دانشجویانی که صرفا با اکتفا به فرضیات خود اقدام به برگزاری سمینارهای آموزشی کرده اند که برای آنها ارمغانی جز از دست رفتن هزینه های گزاف و همچنین تخریب برند شخصی آنها و چه بسا تخریب برند موسسه و یا شرکت آنها را داشته است.

مثال روند کلی پروسه تبدیل شدن به یک سخنران انگیزشی در دوره بیزینس کوچینگ :

شخص که مثال زدیم در ابتدا باید از نظر روحی و روانی برای تبدیل شدن به یک سخنران بخصوص یک سخنران انگیزشی آماده شود و چه بسا که در همین ابتدای مسیر باید ضمیر ناخودآگاه او برای این کار برنامه ریزی گردیده و تمریناتی ویژه را انجام دهد . در ادامه مسیر این شخص باید آموزش های حرفه های و تکنیک ها و روشن های سخنرانی را آموزش ببیند. البته گاهی بعضی از دانشجویان هنوز آمادگی لازم برای آموزش تکنیک ها و روش های حرفه ای تبدیل شدن به یک سخنران را نداشته به همین دلیل این دست از دانشجویان حسب نیاز و تشخیص استاد آموزش های دیگری که به آموزش های نرم افزاری معروف هستند را به آنها داده خواهد شد.

منظور از آموزش های نرم افزاری آموزش هایی از قبیل :

آموزش اعتماد به نفس

آموزش عزت نفس

آموزش چگونگی تغییر باورهای مخرب

آموزش روش های مقابله با سیگنال ها و پالس های منفی که از طرف محیط و دیگران به ما می رسد .

آموزش بیرون آمدن از چاله های هوایی مسیر موفقیت و ده ها آموزش دیگر ...

نکته بسیار مهم در طول دوره کوچینگ فردی

شاید در ابتدای کار حتی خود دانشجو هم فکرش را هم نمی کرد که برای رسیدن به این هدف و محقق نمودن آن در زندگی خود کارش به انجام کارهای حاشیه ای مثل این موارد بکشد. ولی به هر حال همانطور که وقتی یک بیمار برای انجام یک عمل جراحی وارد اتاق عمل می شود شاید عنوان عمل مثلا جراحی روده باشد ولی وقتی که پزشک و جراح متخصص عملیات جراحی را شروع می نماید و از وضعیت بیمار آگاه می شود چه بسا که در همان حین عمل بگوید که مثلا این بیمار به غیر از مشکل روده مشکلات دیگری از قبیل کمبود خود / مشکل معده / مشکل نای هم برخوردار است که باید برای حل مشکل اول او یعنی مشکل روده این مشکلات هم رفع گردند در غیر این صورت مشکل اصلی او فقط بصورت موقتی حل می شود و مجددا سرباز می کند .

دوره کوچینگ فردی

آموزش های سخت افزاری موفقیت با کوچینگ موسسه آریال :

  • چگونگی دریافت مجوز های لازم برای برگزاری یک سخنرانی یا سمینار
  • چگونگی اقدام به تبلیغات مناسب با قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران
  • نحوه اطلاع رسانی صحیح و قانونی و کم هزینه جهت برگزاری
  • چگونگی دریافت ای نماد
  • چگونگی ثبت کسب و کار و بیزینس خود
  • نحوه حمایت از محتویات آموزشی خود
  • چگونگی اجرای فرآیند عملی در حین همایش در سالن آمفی تاتر یا سینما های دارای مجوز های قانونی
  • چگونگی ثبت آموزش های خود در قالب کتاب یا مقاله
  • آشنایی با فرآیند و پروسه های اصلی و فرعی چاپ دانش و آموزش های خود در اداره ارشاد.

چرا به یک مربی کوچینگ فردی نیاز دارید ؟

همه این موارد و اقدامات از این قبیل که تصمیمات و نظرات ارگان یا نهادی دیگر به غیر از خود شخص به روی آن تصمیم اثرگذار می باشد را تصمیمات یا هدف های چند مولفه ای می گویند که نیاز به آموزش و مشاوره و حضور یک مربی در کنار دانشجو می باشد. وگرنه هم هزینه و بودجه او هم زمان و انرژی و از همه مهمتر امید او از دست خواهد رفت. در دوره کوچینگ فردی هم بر حسب اینکه هدف اصلی دانشجو چه چیزی می باشد ولی در حین دوره ممکن است حسب تشخیص استاد دوره هر کاری که لازم است انجام شود تا دانشجو بتواند به آن هدف اصلی اش دست یابد. به همین دلیل است که گاها بعضی از دانشجویان در مدت زمانی کمتر از آنچه برایشان در نظر گرفته شده است به هدفشان دست پیدا می کنند ولی بعضی از آنها در مدت زمانی بیشتر. البته همه این موارد را اضافه نمایید به سعی و تلاش و پشتکار خود دانشجو و از همه این ها مهمتر توکل او به خدای خود در رسیدت به هدفش .

سوال خیلی از شما دوستان از دوره تضمینی کوچینگ فردی :

دوره کوچینگ فردی در موسسه آموزشی تحقیقاتی آریال چگونه انجام می شود ؟

این دوره در طی گام های ذیل برگزار می گردد.

گام ۱ ) : با توجه به استقبال کم نظیر هموطنان از این نوع از آموزش ها که به تازگی در اکثر کشورهای جهان مرسوم شده است . ما در موسسه خود پس از انجام مصاحبه اولیه و آشنایی با شخص علاقمند توجه: ( یا به شکل حضوری برای هموطنان تهرانی یا بصورت تلفنی ویژه هموطنان عزیز شهرستانی ) آنها اقدام به ثبت نام در این دوره می نمایند.

تذکرات خیلی خیلی مهم :

این دوره علیرغم دستاوردهای بسیار بزرگی که برای دانشجویان و شرکت کنندگان در آن دارد ولی باید این خبر را به دوستان و هموطنان نیز بدهم که هر کسی به صرف علاقمند بودن نمی تواند در آن شرکت نماید .یعنی به صرف اینکه یک شخص به فلان کار یا هدف علاقمند است نمی تواند به آن هدف برسد. یکی از وظایف و تعهد های ما در موسسه این است که در همان ابتدای مسیر شخص را با هدفش آشنا نموده و چه بسا در همان ابتدای راه به او می گوییم که این هدف مناسب شما نمی باشد و از هزینه نمودن و وقت گذاشتن برای آن خودداری نمایند. زیرا رسالت اصلی ما در موسسه آریال تسهیل و آسان سازی مسیر موفقیت برای هموطنان عزیز کشورمان می باشد و بیزینس و کسب درآمد الویت و هدف بعدی ما می باشد.

هزینه دوره کوچینگ فردی :

یکی از مهمترین سوالات دانشجویان و علاقمندان به دوره کوچینگ فردی هزینه سرمایه گذاری است که توسط دانشجویان در این دوره و در جهت تحقق هدفشان می نمایند می باشد. در پاسخ باید گفت که با توجه به آنکه هر هدفی بر حسب سختی یا آسانی مراحل تحقق آن و همچنین چند مرحله ای بودن و بعضا نیاز به راهنمایی ها و مشاوره های متنوع و بیشتری در خصوص بعضی از مجوزها و یا ثبت بعضی از موارد برای موسسه یا شرکتی که در رابطه با آن هدف می باشد بنابراین هزینه آن نیز متفاوت می باشد. قبلا نیز متذکر شده بودیم بعضی از هدف ها راحت تر محقق می شوند ولی بعضی از هدف ها دیرتر و نیاز به انرژی بیشتری دارند . به همین دلیل هم دانشجو باشد زمان و انرژی بیشتری برای تحقق آن هدف خود در نظر داشته باشد و هم هزینه بیشتری را برای آن لحاظ نماید.

درباره چگونگی هزینه دوره کوچینگ فردی در موسسه آریال

این موضوع باعث ایجاد سوالاتی برای از بعضی دانشجویان حسب تفاوت هایی که از نظر زمان یا انرژی یا هزینه برای بعضی از دوره های کوچینگ فردی لحاظ شده بود ایجاد نموده است که در این قسمت برای شما دوست و دانشجوی علاقمند به مسیر موفقیت توضیح داده شد و اساسا به همین دلیل است که هزینه هر دوره کوچینگ فردی بعد از اولین جلسه و پس از تعیین سطح و میزان و تنوع مولفه های آن هدف مشخص گردیده و به دانشجو اعلام میشود.

نکته جالب توجه در دوره کوچینگ فردی : 

در تمام این سال ها چه بسیار علاقمندانی که صرفا به دلیل منصرف نمودن آنها از ادامه مسیرشان در جهت مثلا فلان هدف موقتا از ما ناراحت شده اند ولی بعد از گذشت مدتی وقتی که در هدفی دیگر توانسته بودند به موفقیت هایی بزرگ دست پیدا کنند از تمامی مسئولین و مدیریت موسسه تشکر و سپاسگزاری نموده اند .

گام ۲ ) :

تعیین هدف توسط خود دانشجو (در صورت نداشتن هدفی مشخص هدف توسط موسسه تعیین می گردد)

گام ۳ ) :

تعیین برنامه کلی مسیر موفقیت و تحقق هدف برای دانشجو در حوزه های سخت افزاری و نرم افزاری(در قسمت های قبلی مفصلا توضیح داده شده است .لطفا جهت آشنایی بیشتر به قسمت های اولیه همین راهنما مراجعه فرمایید.)

گام ۴ ) :

معرفی یک شماره موبایل و یک کانال تلگرامی به موسسه از طرف دانشجو و ارسال تمامی فایل های مورد نیاز الزاما  از طریق همان کانال تلگرامی معرفی شده از طرف دانشجو.

گام ۵ ) :

دریافت جلسات مشاوره تلفنی یا حضوری در صورت نیاز یا تشخیص مشاور

گام ۶ ) :

دانشجو موظف به ارسال گزارشات هفتگی خود در قبال دریافت جلسات آموزشی و اعلام نیاز جهت استفاده از جلسه مشاوره هفتگی به موسسه می باشد.

تذکرات مهم دوره کوچینگ موسسه آریال :

با توجه به تعهد اولیه دانشجو بابت انجام کلیه تمرینات و اجرای عملی و واقعی تمامی موارد تذکر داده شده در آموزش های مختلف چنانچه دانشجو از انجام تمرینات سرباز زند یا کیفیت لازم برای آموزش خود از نظر دقت و زمان و صبر و شکیبایی قرار ندهد . تمامی مضرات حاصل از بی دقتی یا اهمال کاری یا انجام ندادن تکالیف از طرف دانشجو متوجه ایشان بوده و مسئولیت آن نیز به عهده وی می باشد و موسسه هیچگونه تعهدی در قبال این موارد نخواهد داشت. از طرف دیگر موسسه موظف به ارسال آموزش های لازم از طریق تلگرام و برگزاری جلسات مشاوره تلفنی برای دانشجو می باشد و چنانچه موسسه از انجام موارد مذکور سرباز زند حق اعتراض و دریافت آموزش ها و جلسات مشاوره برای دانشجو تا پایان دوره محفوظ می باشد.

موسسه آموزشی تحقیقاتی آریال

مربی و کوچینگ فردی، توسعه و مهارت فردی و سازمانی

دکتر فرشید قنبرپور
https://aryal.ir/coaching-aryal/
https://aryal.ir/contact/